Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Klachten over hondjes Faunaland in Medemblik Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
anja
Ü In loving memory

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 12:59 am Reageren met citaatTerug naar boven

Als enige van de honderd filialen in Nederland verkoopt Faunaland in Medemblik ook puppy's. Bij de Dierenbescherming zijn klachten binnengekomen over de verkoop van zieke hondjes bij deze winkel. De eigenaar wil niet uitgebreid ingaan op de aantijgingen.
Volgens de Dierenbescherming zijn acht klachten binnengekomen bij de inspectiedienst over de verkoop van zieke hondjes bij Faunaland in Medemblik. Wettelijk viel er niks tegen te doen, aldus de woordvoerder. ,,Het verband is erg moeilijk aan te tonen'', zegt hij. Bij de controles was alles in orde volgens de wettelijke eisen.
Wie op allerlei forumsites rondneust stuit al snel op klanten die waarschuwen voor de koop van jonge hondjes bij het Faunalandfiliaal in Medemblik vanwege slechte ervaringen. Eigenaar J. Entius spreekt de beweringen tegen. ,,Als je levende dieren verkoopt, wordt er wel eens wat ziek. Dat hoort er nu eenmaal bij.''
Er komen steeds meer organisaties die waarschuwen tegen de handel van hondjes uit landen als Hongarije, TsjechiŽ en Slowakije. De omstandigheden zijn erbarmelijk en er wordt gesjoemeld met papieren.
Entius ontkent met klem dat zijn winkel hondjes verkoopt uit het voormalige Oostblok. ,,Wij werken met kleinschalige fokkers en een deel fokken we zelf. Van de handel met die landen weet ik niks'', aldus Entius die al meer dan 25 jaar in het hondenvak zit. Hij heeft er ook geen oordeel over dat andere dierenwinkels, zoals Rentenaar in Noord-Holland, dat wel doen. ,,Ik weet er niks van dus vind ik er ook niks van'', reageert hij kortaf. Hij wil verder niet over het onderwerp praten.

Bron:Noordhollands Dagblad
Profiel bekijkenStuur privébericht
elcolarsamy
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 2:10 am Reageren met citaatTerug naar boven

Mijn mening: Levende dieren horen niet in een dierenzaak verkocht te worden.

Hanneke
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 8:15 pm Reageren met citaatTerug naar boven

elcolarsamy schreef:
Mijn mening: Levende dieren horen niet in een dierenzaak verkocht te worden.

Die mening deel ik!
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
biet
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 9:14 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik snap ook niet helemaal wie er een hondje op die manier koopt. Als je ook maar een klein beetje research doet is de eerste tip die je krijgt om niet op die manier een hond te kopen. slecht
Profiel bekijkenStuur privébericht
marion
Hyperactief hondje
Hyperactief hondje

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 1:59 am Reageren met citaatTerug naar boven

Dit onderwerp was ook pas te zien bij radar, ook hondjes uit oostbloklanden, het trieste is dat er ook dierenartsen zijn die er zich voor lenen hondenpaspoorten te vervalsen en eventueel te hervaccineren wat erg slecht kan zijn in bepaalde gevallen. Te triest voor woorden Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
babske
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 1:14 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ja ik heb het ook pas bij radar gezien het is echt walgelijk hoe er met puppy's word omgegaan
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
Carola en Shay-la
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 3:11 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik deel ook die mening van mijn voorgangers! En ik heb ook Radar gekeken. Ik kreeg bij de eerste uitzending ook echt tranen in mijn ogen!
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp