Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 tanden poetsen???? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Saskia
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Di Jul 03, 2007 10:47 am Reageren met citaatTerug naar boven

Er is geen betere tandenborstel dan een lekkere lap pens!
Vlak voordat ik met mijn honden overschakelde op BARF moesten ze voor de jaarlijkse APK naar de da. Die vertelde dat ze bij Breezer tandsteen moesten verwijderen, anders zou ze er last van krijgen.

Het jaar erna (en dus bijna een jaar BARF later) op dezelfde jaarlijkse APK kreeg ik een dik compliment over de schone tanden van alle meiden! olifant
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturenWebsite bekijken
Jannie
Vergaderjuf
Vergaderjuf

BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2007 11:02 pm Reageren met citaatTerug naar boven

laar krijgt na het eten altijd een kluif. Dat is een lapje huid. Ze kluift hier op alsof haar leven er van af hang.
VOrige maand moest ze naar de d.a. voor een gezondheidsonderzoek en haar jaarlijkse prik. De d.a. was verbaasd over de tanden van laar.Voor een hond van 7 zagen ze er wel erg goed uit. Wat ik er aan deed................................nou dat dus. Zwabber kreeg overigens ook hetzelfde altijd. Op haar 18e had ze nog steeds een goed gebid en geen tandsteen
Profiel bekijkenStuur privébericht
knodse
speurneus
speurneus

BerichtGeplaatst: Ma Jul 23, 2007 6:57 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Hier worden ook nooit de tanden gepoetst. Bij de ene is het niet nodig en bij de andere kunnen we elk half jaar heel makkelijk het tandsteen, als dat er al is, verwijderen. Verder krijgen ze elke dag wat te kluiven.
Volgens mij heeft de ene hond er inderdaad meer last van dan de andere, net als bij mensen.

Ik raad wel aan om al vanf puppie af aan te oefenen met tanden kijken, tanden poetsen etcetera. Het kan altijd van pas komen.
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
elcolarsamy
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 12:18 am Reageren met citaatTerug naar boven

Twirre had op de leeftijd van 9 maanden al tandsteen Kreeg er op en show een opmerking over van de keurmeester. Dit jaar is het onder een roesje verwijderd, waarbij ook aan het licht kwam dat er van een boventand een stukje af was. Ik kreeg ook het advies om te poetsen, heb alles in huis, maar vergeet het meestal. Embarassed Embarassed

Hanneke
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
tembelsa
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 3:23 am Reageren met citaatTerug naar boven

Bij de gebits controle was in februari was gratis
Een heel klein stukje dat ze met een haakje heeft weggehaald
Profiel bekijkenStuur privéberichtMSN Messenger
branki
puppie

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 5:26 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik ben van plan om bij Rocky ook te gaan beginnen met tanden poetsen, hoewel me het een rotklusje lijkt.
Maar hij heeft altijd erg vieze tanden gehad. Jaren geleden zijn ze al eens schoon gemaakt. En nu waren ze ook weer erg vies.

Omdat er vorige week foto's zijn gemaakt van zijn heupen (onder narcose) heb ik toen meteen zijn tanden schoon laten maken.
Aangezien hij al wat ouder wordt en ik hem niet weer onder narcose wil hebben, (en hoop hem toch nog heel wat jaartjes te houden), zal ik toch maar eens wat aan die tanden moeten gaan doen.
Ik ben al begonnen met oefenen om naar zijn tanden te mogen kijken en er met de vingers langs te poetsen.
ilonka
speurneus
speurneus

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 6:44 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Bij Yara is het tandenpoetsen een regelrechte ramp bedroefd En tandsteen verwijderen bij de dierenarts, dat is een gevecht, dus volgende keer maar met een roesje......Ze heeft er veel last van, ondanks de kluiven enzo......
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp