Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Border Collie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
brugske
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 10:03 pm Reageren met citaatTerug naar boven

[quote="Ingrid"]Ik wil van de Border Collie eigenaren ook wel eens weten hoe hun hond daadwerkelijk is thuis.

Spike is over het algemeen een vrolijke en rustige hond in huis. Hij is de jongste van de twee, staat onderaan in de roedel en is hier heel tevreden mee.
Hij weet dat we in huis niet met hem spelen en vraagt daar ook niet om bij ons. Bezoek verleid hij met een speeltje en blijft dan constant om aandacht vragen, dus meestal ruimen we het speelgoed dan op. Na een uitgebreide knuffel laat hij dan ook het bezoek met rust.
Hij is heel gevoelig voor stemverheffing en als ik op onze jongste kat (4 maanden) "mopper" dan komt Spike het goedmaken, alsof ik op hem heb gemopperd, hij zoekt dan de bevestiging dat ik hem aardig vind.
Buiten is hij heel actief met ballen, speelgoed en overal waar wij zijn in de tuin is hij ook (tijdens grasmaaien, kippen voeren, appels plukken enz, enz.)
Ik hoor van veel bc eigenaren dat het slechte eters zijn..... Spike lust alles en eet altijd, meestal likt hij ook de restjes op van onze andere hond. het lijkt alsof hij nooit genoeg heeft.

Ik vind het een heerlijke hond, actief, betrokken, vrolijk en rustig als wij dat van hem verlangen.

groetjes Ingrid
Profiel bekijkenStuur privébericht
BorderCollies-Europe
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Vr Sep 22, 2006 7:54 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik wil van de Border Collie eigenaren ook wel eens weten hoe hun hond daadwerkelijk is thuis.

Hier 4 Borders in huis, 3 reuen en 1 teef. In huis weet je niet eens dat ze er zijn, ze liggen rustig ergens daar waar ze zin hebben. Vaak liggen ze ook in de tuin 's zomers en 's winters, behalve als het regend dan moeten ze van mij naar binnen en dan word ik boos aangekeken.
Er liggen hier wel wat speeltjes op de grond maar die worden meestal door de JRT gebruikt voor spel of slooppartijen, de Borders kijken er eigenlijk niet naar om.
Visite vinden ze wel leuk, ze komen dan altijd even begroeten maar wanneer ik zeg dat het genoeg is dan gaan ze weer ergens rustig liggen.

In huis, zijn mijn Borders een stelletje ''dooie dienders'' Very Happy
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
yoki
poepschepper

BerichtGeplaatst: Zo Sep 24, 2006 1:07 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Mijn twee Borders zijn in huis onzichtbaar, zij liggen ieder op een eigen plek en pas als ik aanstalten maak om weg te gaan komen zij naar de deur toe!
Maar alleen als ze door hebben dat zij mee mogen, dus als ik mijn 'honden' broek aan heb en/of de riemen pak!!
Buiten zijn het vliegende projectielen, Prince tegenwoordig niet meer, maar die is dan ook 14 1/2 jaar, die is nu rustig. Stan wil alleen maar rennen en aporteren en naast de fiets mee-lopen.
Dus in huis zijn ze de rust zelve en buiten leven zij zich volledig uit!!!
Alleen als ik de kat waarschuw komt Prince overeind en verteld de kat dat hij naar mij moet luisteren, bemoei-al!! Hij is de regelneef van het huis Laughing
hondengek
poepschepper

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 4:12 pm Reageren met citaatTerug naar boven

wij hebben jaren geleden ook een border collie gehad ,een zeld zame lieve hond die helaas maar 3 jaar is geworden ,ze is overleden aan een maagkanteling ,we deden behendigheid met haar ,hier had ze erg veel plezier in ,en ja dat regelen deed ze ook altijd ,erg herkenbaar ,verder de konijntjes drijven ,de kinderen die toen nog klein waren in het gareel houden etc . waar wij waren daar was zij maar als de dag er op zat was dit voor haar ook zo ,dan ging ze liggen en sliep heerlijk ,niet nerveus wel doenig maar ja dat is een border
romysmink
poepschepper

BerichtGeplaatst: Do Jul 14, 2011 3:54 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik heb zelf een border collie zwart-wit. Hij is nog maar 5 maanden maar een behoorlijke drukte makertje. Hij houdt ervan om de hele dag te spelen ook met de andere honden, maar als ik op de pc aan het werk ben gaat hij gewoon op mijn voeten liggen slapen. Ik wil er eigenlijk over een tijdje nog een border collie bij, maar dan (om de variatie erin te houden) een blue merle. Iemand ervaring met een blue merle?
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp