Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Man doet emotionele oproep om zieke hond te helpen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2014 7:00 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Man doet emotionele oproep om zieke hond te helpen

De 53-jarige Bert Hubert kwam afgelopen Koningsdag in Amsterdam een jonge vrouw tegen met een herdershond die medische hulp nodig had. Een dag later deed hij een emotionele oproep om de vrouw te vinden zodat het arme diertje geholpen kan worden. 'Die poot was verbrijzeld, het leek wel een rubberen slang.'

Misschien had ze geen geld voor de operatie, want die poot moet gewoon geamputeerd worden
Bert Hubert Het is nog het begin van de avond als Bert de vrouw tegenkomt. 'Rond zeven uur, misschien een uurtje eerder of later kwam ik haar tegen op de Sarphatistraat, op de kruising met de Roeterstraat,' vertelt hij. De vrouw had halflang haar en blonde krullen. Ongeveer 1,80 meter lang en Bert schat haar achter in de twintig.

Verbrijzelde poot
De hond is zichtbaar moe en loopt met haar tong uit de bek. Hij denkt dat de langharige vrouwtjes herdershond een jaar of zes was. 'Ik zei dat ze er moe uit zag en dat die poot gespalkt moest worden omdat het er zo slecht uit zag.' Hij kreeg van het baasje te horen dat de poot al 2,5 maand verbrijzeld was. 'Het leek trouwens alsof ze weg moest, want het was een haastig gesprek.'

'Later bedacht ik me dat ze waarschijnlijk al naar een dierenarts is geweest, anders weet je dat toch niet? Maar misschien had ze geen geld voor de operatie, want die poot moet gewoon geamputeerd worden,' stelt hij. Zelf heeft Hubert vijf jaar lang ervaring als medewerker op de dierenambulance en is helemaal weg van dieren.

Gratis hulp
Door de vrouw en de hond op te sporen hoopt hij dat het beestje alsnog geholpen kan worden: gratis via de Dierenambulance of Dierenbescherming. Gevallen als dit gaan Hubert aan het hart. Geėmotioneerd vertelt hij over de hond: 'Ze was zo moe dat ze niet meer wilde lopen. Ze kwamen trouwens uit de stad en gingen richting oost.'

Hubert, die zelf eigenaar van een kat genaamd Lancelot is, hoopt vurig dat de jonge vrouw gevonden wordt. Iedereen die een vermoeden heeft wie de vrouw met herdershond is, kan per mail contact opnemen met Bert.

Bron: Ad
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
jelle
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2014 12:29 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik vond het eerst nog al een raar verhaal.

Maar als het zo is , dan zou ik er van alles aan doen als het je hond is
om een soort van ““betalingsregeling““ met je dierenarts te treffen ..(toch)..?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp