Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Vrouw ontdekt kogel in nek van haar hond Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2015 3:28 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Vrouw ontdekt kogel in nek van haar hond

Sofie Feyaerts uit de Nonnenhoefstraat in Aarschot schrok zich een hoedje toen de veearts een kogeltje uit de hals van haar hond Diesel haalde. Ze zoekt nu naar een gouden tip om de schutter te vinden want ze voelt zich niet meer veilig in haar eigen tuin. Zeker niet met een dochtertje van zeven in de buurt.

De tweeënhalf jaar jonge Diesel, een kruising van een Australische cattledog en een Pyreneese herdershond, liep bijna twee maanden rond met een kogeltje in de halsstreek, maar dat kwam nu pas per toeval aan het licht. "Ik had zes weken geleden al iets gevoeld, maar toen heb ik er geen aandacht aan besteed omdat het ook een vetbolletje kon zijn. Het knobbeltje werd niet groter en Diesel had er blijkbaar ook geen hinder van. Hij bleef steeds speels als altijd en ravotte met zijn broer Turbo en mijn 7-jarig dochtertje Tess. Niets wees op een echt probleem. Pas toen ik met Diesel naar de veearts trok voor zijn allergiebehandeling kwam het loden bolletje tevoorschijn. Ik vroeg om ook eens naar dat vetbolletje te kijken, maar de veearts maakte me al snel duidelijk dat het zo iets niet kon zijn. Het was echt een hard bolletje. Pas toen de dierenarts het plekje opensneed, zagen we dat het om een kogel van een loodjesgeweer ging. Niet zomaar eentje zoals we kennen van op de kermis, maar eentje met een punt. Hierdoor drong deze door de vacht en huid van onze hond."

"Veel geluk"
Uiteindelijk bleek Diesel héél veel geluk gehad te hebben, voor hetzelfde geld was er een slagader getroffen en hadden we bij onze thuiskomst misschien onze hond dood in de tuin aangetroffen. Maar goed, Diesel zal hier niets aan over houden. Toch zitten we met heel veel vragen en zijn we ongerust. Was dit een ongeluk of heeft iemand Diesel iets moedwillig willen aandoen?", vraagt Sofie zich af. "Voorlopig weten we het niet, als het toch een ongeluk zou zijn, hoop ik dat de 'schutter' zich kenbaar maakt. Onze tuin grenst net aan een bosje. Hier komen veel mensen, ook al eens met kinderen, wandelen. Hopelijk kan iemand toch een nuttige tip aanbrengen. Alle tips zijn welkom op het telefoonnummer van Sofie, 016/57.36.39. (KBG)

Bron: hln.be
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp