Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Border Collie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Ingrid
Erelid
Erelid

BerichtGeplaatst: Wo Jan 05, 2005 11:31 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik wil van de Border Collie eigenaren ook wel eens weten hoe hun hond daadwerkelijk is thuis.

Mijn Kayleigh is een enorme regelmiep, als ik haar haar gang laat gaan.
Zit er iemand met zijn arm omlaag dan drukt ze haar neus eronder, want meestal wordt ze dan geaait.
Werkt dat niet, dan legt ze haar zieligste blik in haar ogen en legt ze haar kop op je schoot en gaat ze je aanstaren. mr green
Bezoek trapt er altijd in, want ze wordt dan gewoon geaait, wanneer zij dat wil.
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
3Dogs
poepschepper

BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2005 10:03 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ingrid schreef:
Ik wil van de Border Collie eigenaren ook wel eens weten hoe hun hond daadwerkelijk is thuis.

Mijn Kayleigh is een enorme regelmiep.

========
Ja dat herken ik wel, en inderdaad.........de visite is de klos. Wij kennen onze pappenheimers inmiddels wel. Onze Mel is ook een vreselijke klusjes-hond, als er wat gedaan moet worden zit hij met zijn neus vooraan.
Image

Hij dol op zwemmen, en een echt moddervarken. Het kan hem niet vies genoeg zijn. Ook is het een grote hulp in de opvoeding, wat heel handig is met een puberende Ierse Wolfshonden-dame in huis Wink
Hij is lief en geduldig, helemaal niet nerveus en als het hem te druk word (ik heb twee kinderen) loopt hij naar boven om daar een mand te zoeken.
Het is fijn om met hem te werken, hij leert graag (jawel, dat zou uit de rasbeschrijving kunnen komen).
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
CaelyOHF
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2005 11:33 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Chanty is een echte regelneef. Ze laat zich echt niet de kaas van het brood eten en was vandaag zelfs de baas van een roedel van 5!
Ze houdt niet van drukte, werkt graag en we merken dan ook dat ze op de leeftijd van 10 jaar vervelend wordt in huis nu er niets meer met haar gedaan wordt. Ze is volgzaam, maar heeft echt een eigen wil.

Ze HAAT zwemmen en gaat er alleen in als er een balletje in wordt gegooid, want daar is ze dol op!
Des te harder je haar roept en des te meer je je gaat ergeren, des te minder moeite doet ze om bevelen op te volgen. Ze is werkelijk onwijs slim!

Cintha is een zenuwachtige BC. Eentje die niet tegen harde geluiden en stemverheffingen kan. Ze kan niet overweg met andere honden omdat ze ze eenvoudigweg niet aankan. Ze is een slaafje, erg onderdanig en gefixeerd op speeltjes, met name balletjes. Ik geef toe dat haar gedrag soms vervelend is, maar ook met haar moet gewerkt worden. Ze uit haar drijfgedrag op speeltjes. We kunnen niet met haar werken of iets dergelijks, want ze heeft HD. Zij is trouwens 9 en wel echt een enorm knuffeldier.
Doet de hele dag niets liever. Heeft veel aandacht nodig en is nog heel erg actief voor haar leeftijd. Is stapelgek op alle vreemden en kinderen. Het liefst gewoon lekker de hele dag spelen, maar zwemmen: dat van z'n levensdage niet!!!

Beiden hebben het trekje van Kayleigh ook: als we aandacht willen, dan krijgen we die!!! Gewoon lekker zielig kijken en onder je arm gaan duwen en dan heb je geen keus!

Groetjes en pootjes,
Wendy en Caely
kyloes
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 9:05 am Reageren met citaatTerug naar boven

Weaver regeld ook graag, zowel dat Kim om 7 uur naar bed gaat, Casper om 8 uur en wij ja als we een keer zuchten dan staat hij al klaar om ons naar de deur te begeleiden.

Het mooiste vind ik nog als we visite hebben hij vind het tijd voor ons om naar bed te gaan, dan gaat hij de visite aan zitten kijken en dan weer naar de deur. Jammer voor hem we trekken ons niks van hem aan.
Ingrid
Erelid
Erelid

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 9:29 am Reageren met citaatTerug naar boven

Hahaha leuk om te lezen dat ze zoveel gemeen hebben, dan nu Jim.
Jim is hier de slimste en ijverigste van de twee.
Hij reageerd enorm op geluiden, dus gaat de computer uit, dan hoor je tiediedieide en dan staat hij al bij de deur, want we gaan toch uit?
Ja 's avonds om tien ur ja maar niet elk moment van de dag dat ik de computer weer uit zet. Wink mr green
Verder moet ik de zapper bij de hand houden, want hij gaat janken als er op tv zijn, baby's die huilen, moeders die puffen, om er een te krijgen, als iemand lijzig zzingt, en natuurlijk bij bepaalde dieren, vooral huilende wolven. confused

Verder kan ik de volgende woorden niet meer uitspreken.
Zo
Gaan we
Schapen
poesssss
Ja

Ik trek me er niks van aan, maar als je er een beetje gevoelig voor bent regelt deze slimmerd je hele doen en laten.
Ik heb hem ook het woordje RUSTIG aangeleerd en dat is geen over bodige luxe, want andere mensen kunnen hem soms tot waanzin drijven omdat ze zijn gedrag zo leuk vinden, echter kan je hem dan over de kook krijgen en gaat hij er zelfs van spugen Shocked , dus dat doen we maar niet meer. Neutral Neutral

Verder is hij ook vreselijk aanhankelijk naar mij toe en hij houd bij een wandeling de groep in de gaten, komt er een vreemdeling bij dan wordt hem duidelijkgemaakt dit dit zijn roedel is en dat ie beter kan opzouten.

Jim is ook heel erg speels, maar dat leerde hij pas toen hij een jaar was. Voor de tijd hing hij enorm aan Kayleigh, letterlijk, want waar zij is is Jim.
Lysette
waakhond
waakhond

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 11:26 am Reageren met citaatTerug naar boven

Ja wat zullen we over Job zeggen mr green
Job is echt een lieverd alleen ook een enorme stresskip. Als er geschreeuwd wordt of als je elkaar vastpakt flipt ie, hij snapt het niet of wat dan ook?
Naar andere honden toe is het meestal een sukkel. Als ie een keer een snauw heeft gehad loopt hij er de volgende dag met een grote boog omheen Wink Alleen heb ik nu ook al 2 keer meegemaakt dat hij zijn stress op een andere hond afreageert bedroefd Dat is iets minder :s
Hij wil heel graag werken alleen als er andere dingen in de buurt zijn vindt hij dat hij zich daar mee moet bemoeien. De leukste dingen om te doen vindt hij dingen zoals behendigheid: rennen, springen en klauteren enzo. Alleen mag hij dat eigenlijk allemaal niet meer dus moet het maar in beperkte mate Neutral
Buiten is hij heel zelfstandig. Hij sjouwt het liefste een beetje rond en ruikt en piest overal een beetje mr green

Ik moet trouwens wel zeggen dat er bij Job nog wat anders doorheen zit dan alleen border...
Ingrid
Erelid
Erelid

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2006 11:58 am Reageren met citaatTerug naar boven

Zijn er nog meer BorderCollie verhalen van de nieuwe forumbezoekers? Wink
biancadebruijn
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2006 9:51 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Dusty is een rustige BC.Ze is gek van balletjes en de frisbee maar het drijven zit er niet echt in.Alleen als er bezoek komt wilt ze deze meteen het huis uit drijven.Vooral mannelijke vrienden vind ze niets en kleine kinderen.Dit komt omdat ze het de eerste 4 maanden heel slecht heeft gehad.Voor ons is het een lieverd en mijn 4 kinderen doet ze geen kwaad..Ze krijg vaker de vijf minuten en dan springt ze bij iemand van ons op de bank en begint diegene die daar zit(meestal ben ik dat)als een gek te likken.Ze zwemt graag.Kayleigh is een BC die het drijven er echt in heeft zitten.Ze drijft alles wat ze maar ziet.Ze is gek van water, balletjes en de frisbee.Thuis is zij ook rustig.Maar dat komt omdat wij veel met hun naar buiten gaan.Kayleigh heeft niet zoveel interesse in bezoek.Meestal gaat ze op de bank liggen slapen.Buiten heeft zij net als Dusty geen oog voor andere mensen.Ze zijn echt op ons gericht.Als we de frisbee meenemen dan hebben ze ook geen interesse in andere honden dan telt alleen de frisbee.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Esther83
puppie

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 3:15 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Mag een kruising ook meedoen? Want wat ik hier lees is op en top Ginger!

Ginger is een leergierig exemplaar die weg is van doggy dance en behendigheid. Alhoewel ze knettergek is op balletjes vin ze flyball werkelijk niets. daar was ze al heel snel op uitgekeken en dit toont dan ook wel dat gin echt bezig gehouden moeten worden.

Andersom kan ze ons ook heel goed bezig houden want ze weet heel goed hoe ze dr aandacht kan krijgen door een poot, kop of gewoon heel lijf ergens tussen te wurmen voor een aai.

Gin is vooral een mensenhond en heeft maar weinig hondenvriendjes. Een deel zal komen omdat ze al pup niet al te leuke dingen mee gemaakt heeft maar denk ook wel groot deel karakter. Ze vind het gewoon heerlijk om voor je te werken (als is het een simpel balletje halen) en is graag bij je in de buurt. Weglopen ofzo komt dan ook niet in haar woordenboek voor!

Helaas is het ook een zenuwachtig expemplaar die dr bekkie iets teveel bij zich heeft. Drukte kan ze niet zo goed tegen en vreemde moeten even bekeken worden (voornamelijk kinderen). Ze doet niets, maar tis dr al snel te druk. Eens lekker stilletjes mn schoenen aan doen om naar buiten te gaan is er ook niet bij! Luid geblaf, maar buren vinden het gelukkig okay! We zeggen dan ook altijd dat ze dr grote oren en blaf van papa heeft (herder) en derest van mama.

Wat ik me verder afvroeg is of jullie Bc'tjes soms ook van die moeilijke eters zijn? Ginny (je ziet het ze heeft al 3 namen ginger-gin-ginny) heeft echt periodes dat ze het gewoon vertikt! Zelfs geen koekie. We moeten hier dan ook regelmatig switchen van merk of weer trug naar barf wat ze na een paar maanden ook weer niet wilt...
brugske
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 9:59 pm Reageren met citaatTerug naar boven

[quote="Ingrid"]Ik wil van de Border Collie eigenaren ook wel eens weten hoe hun hond daadwerkelijk is thuis.

Spike is over het algemeen een vrolijke en rustige hond in huis. Hij is de jongste van de twee, staat onderaan in de roedel en is hier heel tevreden mee.
Hij weet dat we in huis niet met hem spelen en vraagt daar ook niet om bij ons. Bezoek verleid hij met een speeltje en blijft dan constant om aandacht vragen, dus meestal ruimen we het speelgoed dan op. Na een uitgebreide knuffel laat hij dan ook het bezoek met rust.
Hij is heel gevoelig voor stemverheffing en als ik op onze jongste kat (4 maanden) "mopper" dan komt Spike het goedmaken, alsof ik op hem heb gemopperd, hij zoekt dan de bevestiging dat ik hem aardig vind.
Buiten is hij heel actief met ballen, speelgoed en overal waar wij zijn in de tuin is hij ook (tijdens grasmaaien, kippen voeren, appels plukken enz, enz.)
Ik hoor van veel bc eigenaren dat het slechte eters zijn..... Spike lust alles en eet altijd, meestal likt hij ook de restjes op van onze andere hond. het lijkt alsof hij nooit genoeg heeft.

Ik vind het een heerlijke hond, actief, betrokken, vrolijk en rustig als wij dat van hem verlangen.

groetjes Ingrid
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp