Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Loslopende honden jagen reeŽn de dood in Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 4:54 pm Reageren met citaatTerug naar boven

17 MAART 2006 - MARKELO - Naar aanleiding van een aanrijding tussen een zwangere reegeit en een auto heeft de politie aangekondigd strenger te gaan controleren op het aanlijnen van honden.

De aanrijding vond afgelopen zondag plaats in de bossen van het Westervlier in Markelo. De reegeit heeft de aanrijding op een zandweggetje aan de Lochemseweg niet overleefd. Een reebok werd diezelfde dag uit een net bevrijd waar hij met zijn gewei in vast zat.

Volgens de politie zijn loslopende honden de vermoedelijke oorzaak van de twee incidenten. De honden zouden de reeŽen hebben opgejaagd. Veel mensen laten hun honden loslopen. Ook begeven wandelaars zich met hun honden buiten de paden. De reeŽn krijgen hierdoor geen rust en voelen zich opgejaagd. Dit kan uiterst gevaarlijke situaties opleveren. Niet alleen voor de dieren, volgens de politie. Ook automobilisten komen in gevaar.

De politie verzoekt wandelaars in de bossen niet buiten de paden te komen en hun honden aangelijnd te laten. Wie dit niet doet riskeert een boete, aldus de politie.

bron: Stentor
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
AnjaW
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 6:28 pm Reageren met citaatTerug naar boven

De boete kan wat mij betreft hiet hoog genoeg zijn.
Als er borden staan dat het niet mag, hou je daar dan ook aan, en wil je toch je hond(en) los laten lopen ga dan ergens anders heen, waar het wel mag.
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
Lieke
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 8:15 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Helemaal mee eens, zeker als je honden hebt die graag wild opjagen! Onverantwoordelijke **k*ls (de eigenaren dan mr green )!
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 9:53 pm Reageren met citaatTerug naar boven

ik kan het met de andere 2 helaas alleen maar eens zijn.

zo heb ik bijna een ongeluk met paard gehad, op de hei mag niks los (wegens schapen enz) en ik reed al helemaal aan de ander kant van het zand pad (5 meter breed of breder)
hond rent toch pad op en mijn pony vloog 180 graden om en toen ging het bijna mis.

niet eens sorry of helpen nee dom doorlopen dus 10 min later (zadel enz alles wee goed pony gekalmeerd die was over haar toeren omdat ze bang was mij iets te hebben aan gedaan) schreeuwde ik er staat een bordt van 1 bij 1 mete groot dat ze aan de lijn horen LEZEN.

dit gebeurd dagelijks, wij ruiters worden uit gescholden als we iets doen wat volgens wandelaas niet kan maar hun hondje is heilig

arme schapen tijdens lammer tijd

Guus loopt ook op de hei aan een touw van 10 meter komen we schapen of ruiters tegen dan is het naast en kort
Profiel bekijkenStuur privébericht
anja
Ü In loving memory

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 11:54 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ben het daar ook helemaal mee eens, hoewel er gesproken wordt over vermoedelijk loslopende honden, dus het is niet zeker dat dat de oorzaak was. Neutral
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp