Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Vlooienbestrijding Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Jennie
Hyperactief hondje
Hyperactief hondje

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 10:47 pm Reageren met citaatTerug naar boven

De vraag is of je dit ter preventie wilt gebruiken. Als je hond als vlooien heeft moet je niet alleen het dier behandelen, maar ook de omgeving.
Voor ter preventie het dier behandelen zijn er verschillende spullen in de omloop. Vlooienbanden werken bv alleen plaatselijk rond de nek, maar achter bij de staartwortel werkt hij vrijwel niet. Druppels door het eten of Bolfo-pipetten voor in de nek komen (gif) in de bloedbaan van de hond terecht. De vlo moet eerst bijten voor hij dood gaat. Een ramp voor honden met een vlooienallergie. Knock down spray's en shampoo werken alleen op het moment dat er vlooien op zitten. Een spray van frontline bv werkt goed, alleen nadeel je moet zat sprayen anders werkt hij niet. (zo veel sprayen per lichaamsgewicht) Frontline pipetten of Excil, bij dierenwinkels te verkrijgen werken prima. Het gif vorm een laag om de huid van de hond. De vlo springt er op, komt hier mee in aanraking en gaat dood. Niet schadelijk voor de hond! Dood ook teken, maar is vooral gericht voor vlooien. Als je veel last hebt van teken, kun je beter is anders halen bij de dierenarts. zwaai
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenAIM-naam
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2006 6:24 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Hier gebruik ik Stronghold. Wink

- Doodt volwassen vlooien
- Doodt eieren op het dier
- Doodt eieren in de omgeving
- Doodt larven in de omgeving
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
Liesbet
poepschepper

BerichtGeplaatst: Wo Sep 06, 2006 12:21 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Omdat ik ook 2 katten heb, werk ik preventief. Katten lopen buiten en er zitten veel katten in de buurt.
Katten hebben vlooienband vanaf maart tem oktober.
Marie (hond) heeft band van scalibor die preventief werkt zowel tegen vlooien, luizen als teken. Deze band werkt ook tegen zandvliegen (buitenland). Die vervang ik wel om de 3 maanden en draagt ze ook van maart tem oktober.
Andere banden helpen totaal niet tegen teken.
Bovendien wrijf ik haar in met Tea Tree vooraleer we gaan wandelen in gebieden waar er veel teken zitten.

Een band is niet zo gezond, druppels zou nog erger zijn. Maar liever een band dan de ziekte van Lyme of andere besmettelijke ziekten die teken overdragen.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp