Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Borstelen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Pebbles
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 2:07 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik gebruikte eerst ook altijd alleen een kam, maar omdat mijn hond zo piept, heb ik een borstel gekocht om de onder vacht eerst los te maken voordat ik de kam gebruik. Ook ik begin zeg maar bij de kont en borstel de haren pluk voor pluk los richting de kop van de hond. Nu gaat het borstelen van de rug heel goed, maar bij de pootjes en de buik begint ze heel hard te piepen en te gillen.

Heb de maizena geprobeerd en tot nu toe gaat het heel erg goed.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lieke
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 2:17 pm Reageren met citaatTerug naar boven

griffonnetje schreef:
voor collies kan je beter een grove kam gebruiken, wij gebruikte altijd een grove kam bij de collie`s en daarna een goed bad en droogblazen zodat de restanten er ook uit kwamen, dan hadden de eigenaars weer lekkere luchtige honden

maar voor alle kleine hondjes is die kan die ik eerst noemde gewoon heel goed.

Ik ben het niet met je eens. Voor de vacht van een collie is een (regelmatig) bad helemaal niet goed en het kammen pijnlijk en niet goed voor de ondervacht. De rasvereniging (en alle aangesloten fokkers) doen het allemaal op de manier die ik heb beschreven. En dan ga ik het zeker niet anders doen. En al mijn collies hebben er altijd tiptop uitgezien (op een hotspot, o.i.d. na natuurlijk) en (en dat is het allerbelangrijkste!) al mijn honden vinden het heerlijk om verzorgd te worden.

Ik denk dat wat jij bedoeld, de verzorging van de collie aan het eind de grote rui in het voorjaar is. Dan is een grove kam om de loszittende wol er uit te halen noodzakelijk en een bad om de laatste haren er uit te krijgen inderdaad nodig. Maar dat heeft niets te maken met de wekelijkse verzorging.
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 4:02 pm Reageren met citaatTerug naar boven

ik heb niks gezecht over een wekelijks bad, dat is voor een huishond niet nodig.

maar kammen met een grove kam is niet pijnlijk ik kamde 1 collie elke 4 week met de grove kam en hij heeft nog laten zien dat ik hem pijn deed(en deze was best klienzerig)
maar goed ieder heeft zo zijn eigen manier van kammen en borstelen. ik heb dan een show hond maar ik gebruikt toch gewoon 1 van de hardste universeel borstels die er zijn (hard betekend dat het kussentje waar de pennen in zitten niet mee rekt maar strak zit, zacht is een universeel waarvan het kussentje in te drukken is en flexibel is)
Guus heeft vacht genoeg en alleen met deze borstel krijg ik zijn vacht goed + een fijne kam .
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp