Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Vuurwerk angst middeltjes Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 11:19 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Nog wat alternatieven

-Als uw hond angstig op vuurwerk reageert, negeer het dan zoveel mogelijk. Door het dier aandacht te geven, beloont u zijn angstgedrag. Bij een volgende stress situatie zal het dier door angstgedrag te vertonen opnieuw om uw aandacht vragen.

-Blijf zelf rustig en doe alsof het knallen en flitsen normaal is.

-Laat de hond op zijn vertrouwde plaats liggen.

-Laat de hond alleen aangelijnd uit.

-Doe de gordijnen in de kamer waar het huisdier is dicht en laat het licht aan.

-Zet eventueel de radio of tv aan (mits daar geen vuurwerk op wordt uitgezonden).

-Clomicalm (clomipramine) Gebruik: tablet voor in de bek, dosering 1-2 mg/kg 2 x daags. Clomicalm werkt angstverlagend. De dieren voelen minder angst en vertonen daardoor minder angstgedrag. De effectiviteit van gedragstherapie kan met clomicalm worden verhoogd. In het begin van de therapie kan er braken optreden. Door de pillen met voer in te geven kan dit worden tegengegaan. Clomicalm dient niet bij epilepsie- en hartpatiŽnten gebruikt te worden.

-De DAP-verdamper bevat een geurstof welke een geruststellend effect op het dier heeft. Hierdoor worden angst, stess en onrust beheersbaar gemaakt en treden er minder vernielingen, blaffen, piepen en onzindelijkheid op. Ook reguleert het de eetlust, voorkomt het overmatig likgedrag bij het dier en neemt het angst voor vreemden weg. Indien u last van cara heeft, wordt het gebruik van de verdamper afgeraden.

-Mc Samuel schrikken. Dit homeopathische middel heeft geen bijwerkingen en maakt niet suf. Katten en honden die schrikken van vuurwerk worden vaak een stuk rustiger. Er kan het best begin december begonnen worden met 3 x daags 10 tot 20 druppels.

-Bach Bloesem Rescue. Bach Bloesem Remedies veranderen het karakter van het dier niet en onderdrukken geen eigenschappen of emoties. Zij balanceren alleen emoties uit. De tijdsduur waarbinnen verbetering zal zijn waar te nemen, hangt af van de aard en duur van de problemen en de gevoeligheid van het dier. De Remedies zijn volkomen veilig, werken niet verslavend en kunnen zonder enig probleem naast reguliere of homeopathische medicatie worden gegeven. De spray werkt het beste als ze minimaal vier maal daags 2 keer toegediend wordt.

Bron: DAP Schagen

Laatst aangepast door dumpy op Za Dec 31, 2011 10:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
Tirsa
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 9:24 am Reageren met citaatTerug naar boven

Ik heb 1 keer voor m'n kat diazepam geprobeerd, beest was van de wereld, alle deuren gesloten want hij kon geen trap meer lopen. Nooit meer gedaan, dan maar 'n week onder het bed van de schrik.

Tirsa maakt het niets uit, maar ik zou ze er liever aan laten wennen dan medicijnen er voor geven.
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 9:46 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Even nog een aanvulling: Valeriaan druppels oke
Abrith
waakhond
waakhond

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 10:41 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Valdispert rust voor kids.
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 8:08 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Even omhoog nu het er weer aan zit te komen Wink

Image
tyson
speurneus
speurneus

BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 10:25 pm Reageren met citaatTerug naar boven

ik haal helemaal niets op
beethoven reageertd er niet op en is 3 dagen erna nog zo zwak ziek en misselijk
dan maar 3 dagen rillen
hij eet wel hij is alleen bang om naar buitren tegaan dus mag hij lekker in de tuin
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
shiella
puppie

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 1:30 am Reageren met citaatTerug naar boven

ik doe er ook niks aan ik probeer haar wel te negeren als ze bang is al moet ik zeggen dat ik dat best moeilijk vind maar ik heb het nu een paar keer gedaan en ze is toch wat minder angstig gelukkig
maar goed het harde geknal moet nog komen ik hoop dat ze er niet zoveel last van heeft

gr mariska
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mariska
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 7:53 pm Reageren met citaatTerug naar boven

I.p.v. de DAP verdamper heb ik dit jaar een halsband met feromonen geprobeerd (zelfde merk) Deze werkt zowel binnen als buiten. Bij het voorwerk leek die inderdaad goed te helpen Conchita was inderdaad onverschilliger voor de knallen. Toen het om 0.00 uur losbarstte was ze wel angstig (hijgen en grote oogjes) maar ze herstelde daarna sneller dan vorig jaar. Ze heeft de band half december omgekregen en hij is 1 maand werkzaam dus ook voor de naknallen na 1 januari werkt hij voorlopig nog. Tabletten van de dierenarts heb ik vorig jaar geprobeerd (allerlaagste dosering) maar dat doe ik niet weer want een paar dagen later had ze nog een soort toeval hiervan, doodeng.
simone77
Pubertje
Pubertje

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 8:49 pm Reageren met citaatTerug naar boven

ik zal wel het halve forum over me heen krijgen maar geef ze eens vanaf half elf elk half uur 2 lepeltjes advokaat....werkt super
Hondenvriend
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2011 9:26 pm Reageren met citaatTerug naar boven

simone77 schreef:
ik zal wel het halve forum over me heen krijgen maar geef ze eens vanaf half elf elk half uur 2 lepeltjes advokaat....werkt super

waarom?
zo ken ik meer mensen die dat doen. helpt goed bij ze.
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp