Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 welk voer Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 4:44 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Mick heb ik dus weer wat aan het eten gekregen, hij heeft 1 week 1 plak per dag gegeten, maar taalt nu al minder naar het vlees helaas, het is nu half tot 3kwart. maar voorderest eet hij er ook geen brokjes bij meer.

Guus heeft een tijd erg vaak over gegeven, te veel naar mijn zin, en mick op een gegeven moment ook.
Nu weet ik ongeveer de oorzaak (dat denk ik dan) oren, ik heb oren gekocht in utrecht op de show bij een duister, normaal haal ik ze ook bij een duitser maar deze stond er niet.
vorige keer zat er altijd een gat in van het oormerk.
maar nu alleen een tatoo, guus liet ze ook vaak liggen (die gingen dan zowiezo de prullebak in) maar wat me laatst opviel was dat hij een paar uur nadat hij een oor had gehad begon over te geven, en dat soms 3 dagen achter elkaar (krijgt soms elke dag een oor)

nu hebben ze al 2 week geen oor gehad en guus heeft niet meer over gegeven, mick nog wel maar die eet ook veel gras en troep(katte poep)
Nu heb ik zelfs zitten twijfelen of het ook niet aan het voer kon liggen, ik voer al 1,5 jaar het zelfde voer denkadog excelent.
en Guus heeft daar nooit problemen mee gehad, nouja dat hij het op een gegeven moment niet meer wilde eten, toen 1 maand prins maar daar werd hij zo dof van en schilverig, toen weer denkadog en dat ging prima.

nu zit ik te twijfelen, gewoon nog even door gaan met voer goed in de gaten houden of ze toch weer veel over geven, of weg gooien( heb nog 12 kilo) en toch op ander voer stappen.
maar welk voer? prins dus niet.
voor guus geen vette brok, voor mick mag dat wel

mick is dus nog steeds brood mager(is al ontwormt kwam niks uit behalve diaree van de pil)
nu zit ik zelf te denken aan een brok met veel energie, beetje sledehonden brok of werkhonden brok (cavom lust ie niet)

mick is wel adhd dus verbrand erg veel, als ik hem een brok geef met veel energie wordt dit dan erger of slaat hij het te veel aan energie op als vet??
hij moet gewoon dikker worden, hij moet 4 kilo worden en is net boven de 2,5. ruggegraat en heupbotten doen zeer aan je handen met aaien.

Liefst zou ik ze gewoon elke dag vlees geven, maar Guus wilde na 1 week weer brok eten, afentoe vlees erbij vind hij wel lekker (2 kee rper week pens en soms nog wat rodi vlees of rund hart en een mergpijp)
mick lust geen energique, maar duck wel.

HELP
Profiel bekijkenStuur privébericht
Jennie
Hyperactief hondje
Hyperactief hondje

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 5:49 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Is het een probleem dan om ze beide verschillend te voeren?
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenAIM-naam
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 6:05 pm Reageren met citaatTerug naar boven

ja en nee, alsl ik mick alleen vlees blijf voeren geheid dat guus de rest opeet wat mick laat liggen, nu is dat voor een paar keer geen probleem maar voor elke dag.
en mick eet het liefst uit guus zijn bak, die hoog op de standaard staat, dus waarom zou je makkelijk doen als het moeilijk kan (zijn voerbak staat lager)
mick staat o pzijn achterpoten(tenen) om hangend in de voerbak elke keer 1 brokje te pakken(dat kan gerust half uur door gaan)
Jennie
Hyperactief hondje
Hyperactief hondje

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 6:58 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Waarom voer je ze dan niet apart en laat je de bak bv ongeveer een half uur staan. Dan kunnen ze eten en anders hebben ze pech. Als je het zo doet, kun je ze beide voeren wat ze wel willen eten.
Misschien iets meer werk, maar dat zou ik er zeker voor over hebben. De gezondheid en goede conditie van mijn honden staan voorop.
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Zo Feb 11, 2007 1:11 pm Reageren met citaatTerug naar boven

ik heb toch besloten Guus op een andere brok te zetten, hij gaat Rc sensibel voo rmaxi honden krijgen (aanrader van een kennis= dierenarts aasisnte en weet erg veel van voer gelukkig) mick blijft voorlopig nog even op duck staan
Jennie
Hyperactief hondje
Hyperactief hondje

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2007 7:13 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ben wel voorzichtig met steeds overstappen van voer. Echt gezond is dat ook niet als je steeds wisselt. Wink
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2007 10:02 pm Reageren met citaatTerug naar boven

we zijn nog maar 1 keer gewisseld, en we mengen het voer eerst met zijn eigen voer, (daar ligt nu nog ruim 12 kilo van hihihi)
Jennie
Hyperactief hondje
Hyperactief hondje

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2007 10:21 pm Reageren met citaatTerug naar boven

O oké, ik dacht dat je al vaker van voeding was overgestapt. Wink
Tobias
1 april freak

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 6:00 pm Reageren met citaatTerug naar boven

waarom probeer je niet om ze allebei frolic te geven.
ik geef dat tobias sinds een tijdje ook en hij vind dat erg lekker.
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 7:58 pm Reageren met citaatTerug naar boven

frolic is niet goed, kleurstoffen en zout, goed als beloning maar voorderest troep

Guus heeft rc maxi sensibel en mick nu ook hihi die wil zijn kleine brokjes (energie brokjes) niet eten alleen guus zijn brokken want mick voelt zich zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo groot hij is een hele grote stoere hond en geen toy of pup meer verwaand
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp