Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 niet zindelijk krijgen en plassen van blijdschap Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
sanne
poepschepper

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 9:14 pm Reageren met citaatTerug naar boven

hoi hoi

mijn pup max van 4 maanden wilt maar niet zindelijk worden. hij gaat tig keer op een dag wandelen. of naar achterom in de tuin. je kunt een half uur met hem gaan, en als je dan thuis komt plast hij binnen.
verder heeft hij nu wat nieuws. hij plast van blijdschap. het zijn weliswaar maar een aantal druppels maar toch.
wie heeft er tips voor me???

hoor graag van jullie.

groeten sanne en max
Profiel bekijkenStuur privébericht
Baukje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 10:16 pm Reageren met citaatTerug naar boven

4 maanden is ook nog wel een babytje hoor. Gewoon volhouden, dan komt het vanzelf.
margot
Sarah 50 jaar
Sarah 50 jaar

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 8:14 am Reageren met citaatTerug naar boven

Mohini is ook zo'n pup die nog lang in huis heeft geplast(ze is nu 8 maanden)
's nachts plaste ze nog steeds in huis tot ik haar 's nachts in de gang liet slapen en ja hoor ze was de hele nacht droog
maar nu met het warme weer heb ik de achterdeur weer open en plaste ze toch weer in de kamer(en altijd op dezelfde plek)
dus nu zet ik daar voor ik naar bed ga stoelen neer zodat ze daar niet kan komen en ze plast niet meer in huis
Jopie en Norah waren wel snel zindelijk
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturenWebsite bekijkenMSN Messenger
biet
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 8:30 am Reageren met citaatTerug naar boven

Dat plassen uit blijdschap zou ik gewoon laten, dat zijn weemoed plasjes en kan ze niets aan doen.
Het pupje is nog wel jong hoor. Bobo heeft het ook gedaan. Na de wandeling snel naar binnen om te plassen. Ik geef tegenwoordig altijd een snoepje als hij tijdens de wandeling zijn behoefte doet en het gaat steeds beter. Vooral doorgaan mr green
Marie-Josée
Erelid
Erelid

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 9:22 am Reageren met citaatTerug naar boven

Pups maken in hun ontwikkeling een aantal heel duidelijke groeifases door, zowel lichamelijk als geestelijk.Die plasjes van blijdschap gewoon negeren, desnoods je pup iets minder nadrukkelijk aanhalen Wink
Buiten krijgt de pup mischien teveel indrukken te verwerken, alles is spannend en soms vergeten ze dan hun behoefte te doen en dan doen ze dat pas weer op een vertrouwde plek.
Zoals met de training van de eerste dagen; goed opletten, meteen na het eten, spelen of slapen buiten zetten en de hemel in prijzen als het lukt.Gaat het binnen toch fout dat pak je hem meteen op met een kort; "nee"en zet hem buiten.
De hele dag opletten en ogen op je rug hebben, dan gaat het het snelste.
Al onze honden waren supersnel zindelijk maar naderhand ging er ook wel eens een tijdje iets fout mr green
Bruno bv begon ineens staande in zijn mand te plassen terwijl dat anderhand de meest zindelijke hond is geworden die je je maar wensen kan.
Tomas begon ineens 's nachts binnen te plassen en te poepen en niet zo'n beetje ook Shocked Ook dat is vanzelf helemaal over gegaan oke
Falco en de honden vroeger thuis waren allemaal binnen twee weken zindelijk maar het eerste jaar kun je altijd voor verrassingen komen te staan.Uiteindelijk wordt elke hond (of bijna elke) op den duur zindelijk.
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
kyloes
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 9:24 am Reageren met citaatTerug naar boven

pups zijn net als kleine kinderen niet allemaal tegelijk zindelijk de een is sneller als de andere.

gewoon geduld hebben
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
Lieke
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 10:18 am Reageren met citaatTerug naar boven

Pups zijn ook vaak snel afgeleid buiten en plassen zich dan niet helemaal leeg. Als ze dan weer thuis zijn, in de vertrouwde omgeving, voelen ze ineens weer aandrang. En omdat ze nog niet weten dat het in huis eigenlijk niet hoort, gaan ze gewoon zitten.
Gewoon oppakken (als je ze oppakt, stopt de plasdrang) en nog even buiten neerzetten. Maar niet mopperen hoor, anders krijg je op den duur wel onderdanigheidsplasjes.
knodse
speurneus
speurneus

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 7:11 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Als er geen medische oorzaken zijn dan komt dit allemaal goed. Heb geduld. En zoals tegenwoordig gebruikelijk: beloon het goede gedrag, dus plasje buiten gedaan meteen (en niet een paar minuten later) belonen met iets waar hij zeer gevoelig voor is. Meestal een snoepje. Ook kan je dat aangrijpen om te leren plassen en poepen op commando.
Straffen zou ik voorlopig nog niet doen. De pup weet vermoedelijk nog niet dat hij iets fout doet. Risico is dat hij plassen gaat associeren met een boze baas. Het commando "nee" zou ik alleen gebruiken als de pup ook weet wat dat commando inhoud (de training met de open en dichte handen met twee brokjes erin).
sanne
poepschepper

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 9:41 pm Reageren met citaatTerug naar boven

aller eerst bedankt voor jullie reactie's!!!!
denk dat we gewoon door gaan met vaak naar buiten en hem dan belonen met iets lekkers als het goed gaat.
en inderdaad negeren als hij van blijdschap iets laat lopen.
klopt ook wel, 4 maanden is nog jong. maar heb her en der gelezen dat sommige mensen hun pup al na 2 weken zindelijk hebben.
we hebben hem nu al 1,5 maand en het wilt nog niet zo lukken. vandaar mijn vragen.
we benne geduldig dan maar..

groeten
Lieke
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 8:31 am Reageren met citaatTerug naar boven

sanne schreef:
maar heb her en der gelezen dat sommige mensen hun pup al na 2 weken zindelijk hebben.
we hebben hem nu al 1,5 maand en het wilt nog niet zo lukken. vandaar mijn vragen.
we benne geduldig dan maar..

groeten

Laughing Laughing Laughing !
Dat doet me denken aan de tijd dat ik met onze zoon naar het consultatiebureau moest. Was-ie ongeveer een jaar of anderhalf oud en dan zeiden andere moeders stomverbaasd: 'Is hij nog niet zindelijk Shocked ? Nou die van mij was al met .... zindelijk (vul zelf maar een belachelijke leeftijd in).' Vertelden ze er niet bij dat ze de stumpers elke dag 5x een uur op de po lieten zitten.
Gewoon 'afdeling sterke verhalen, 3e deur links'....
Niks van aantrekken hoor wat anderen zeggen. De ene hond is sneller dan de andere hond. Maar ze worden allemaal een keer zindelijk hoor Wink .
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp