Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 verharen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Fengal
A-team

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 3:03 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Ik breng mijn hond om de 2 maanden naar de trimster. Hij vindt het heerlijk en heeft daar geen problemen mee. Helaas wil hij zich niet laten kammen/borstelen door mij. Helaas moet ik elke dag alles stofzuigen, anders vliegen de haren je om de "oren". Staat er ook een tijd voor wanneer ze extra verharen, want ik heb het idee dat dit het hele jaar door gaat......
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 5:43 pm Reageren met citaatTerug naar boven

wordt hij bij de trimmer gewassen??????????

mijn ervaring met herder sis dat ze na goede was en ontwobeurt(door inzepen ff laten intrekken laten erg veel haren los en dan droogblazen) dat ze dan echt een tijd amper tot niet verharen.
Profiel bekijkenStuur privébericht
malle molen
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 5:49 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Toen wij Laika net hadden had ze ook een verschrikkelijke hekel aan borstelen en ze was ook wat angstig voor zo'n ding, ik heb toen zo'n noppenhandschoen gekocht,het lijkt meer op aaien dan op borstelen en dat vond ze minder eng.
In de ene hand had ik een brokje (of ander lekkers) in de andere de handschoen en terwijl zij aan mijn hand met brokje begon te sabbelen(niet meteen geven) aaide ik over haar rug met de handschoen.
Bleef ze staan kreeg ze het brokje, vervolgens weer een aai en zo ging ik door.
Op een gegeven moment had ze in de gaten dat het eigenlijk wel fijn was wat ik deed en bleef ze rustig staan tot ik klaar was.
Nu kan ik haar gewoon borstelen en kammen, en ik vergeet natuurlijk de beloning niet Wink .
Je haalt er eigenlijk alleen maar de losse haren mee weg (met die handschoen), maar het is het proberen waard.
Verharen doen ze hier ook het hele jaar door,maar het is wel minder als ze veel buiten zijn, zo'n cv. is ook niet echt fijn voor een hondenvacht.
Laika is op dit moment in de rui en gooit haar winterjas uit, ik zou er kussens mee kunnen vullen mr green
Ze lijkt nu ineens veel slanker met wat minder van die haarpracht,ik denk dat ik ook naar de kapper ga misschien helpt dat bij mij ook Laughing .
Fengal
A-team

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 5:59 pm Reageren met citaatTerug naar boven

griffonnetje schreef:
wordt hij bij de trimmer gewassen??????????

mijn ervaring met herder sis dat ze na goede was en ontwobeurt(door inzepen ff laten intrekken laten erg veel haren los en dan droogblazen) dat ze dan echt een tijd amper tot niet verharen.

Crying or Very sad
Hij wordt dan ook gewassen, nagels knippen etc. etc. Na zo'n wasbeurt gaat het meestal 1 tot 2 dagen goed en dan begint het verharen weer Crying or Very sad
Fengal
A-team

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 6:04 pm Reageren met citaatTerug naar boven

malle molen schreef:
Toen wij Laika net hadden had ze ook een verschrikkelijke hekel aan borstelen en ze was ook wat angstig voor zo'n ding, ik heb toen zo'n noppenhandschoen gekocht,het lijkt meer op aaien dan op borstelen en dat vond ze minder eng.
In de ene hand had ik een brokje (of ander lekkers) in de andere de handschoen en terwijl zij aan mijn hand met brokje begon te sabbelen(niet meteen geven) aaide ik over haar rug met de handschoen.
Op een gegeven moment had ze in de gaten dat het eigenlijk wel fijn was wat ik deed en bleef ze rustig staan tot ik klaar was.
Nu kan ik haar gewoon borstelen en kammen, en ik vergeet natuurlijk de beloning niet Wink .
Je haalt er eigenlijk alleen maar de losse haren mee weg (met die handschoen), maar het is het proberen waard.
Verharen doen ze hier ook het hele jaar door,maar het is wel minder als ze veel buiten zijn, zo'n cv. is ook niet echt fijn voor een hondenvacht.
Laika is op dit moment in de rui en gooit haar winterjas uit, ik zou er kussens mee kunnen vullen mr green
Ze lijkt nu ineens veel slanker met wat minder van die haarpracht,ik denk dat ik ook naar de kapper ga misschien helpt dat bij mij ook Laughing .

Zo'n handschoen heb ik wel gezien in de dierenwinkel, maar het leek me toen niets..... Ga het toch maar proberen, wie weet. Ik kan je nu al vertellen (uit eigen ervaring) dat een bezoekje aan de kapper helaas bij mij niets hielp olifant
malle molen
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 6:29 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Nou fijn Evil or Very Mad al mijn hoop in n klap verdwenen mr green
Fengal
A-team

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 6:36 pm Reageren met citaatTerug naar boven

malle molen schreef:

Ik heb trouwens maar even op internet opgezocht wat een maremmano was. Jeetje nog, had ik nog nooit van gehoord. Wat een prachtige hond. Lijkt een beetje op de pyreneese berghond, toch??? slijm <-- en niet zo bedoeld.....
griffonnetje
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 7:36 pm Reageren met citaatTerug naar boven

heb je het al eens met je trimster erover gehad??

wat ik vaak doe met honden die echt zo extreem verharen is ze 3 week lang elke week 1 keer wassen, en dan echt maanden niet borstelen, liefst ook zo min mogelijk aaien(al lukt tda niet dat doe je automatisch)

misschien is zon` handschoen idd iets om mee te beginnen, is wat minder bedreigend
malle molen
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 8:28 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Fengal schreef:
malle molen schreef:

Ik heb trouwens maar even op internet opgezocht wat een maremmano was. Jeetje nog, had ik nog nooit van gehoord. Wat een prachtige hond. Lijkt een beetje op de pyreneese berghond, toch??? slijm <-- en niet zo bedoeld.....

Ja klopt, maar dan uit Italie Wink
adema
Masterdog
Masterdog

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 1:01 am Reageren met citaatTerug naar boven

malle molen schreef:

een hele goede opbouw zo,
ik zou het zo gaan proberen Fengal
succes
of misschien een lekkere klont leverpastei in je ene hand, zodat hij met wat moeite dit lekkers uit je hand gaat likken, kun je met je andere hand met handschoen, voorzichtig gaan "borstelen"

(vandaar dat ik bij de puppycursus, elke lesuurtje heel veel aandacht besteed aan het "knuffelen"van de pup door hun baasje, overal aanzitten en in kijken, en niet alleen over de rug aaien, maar ook tussen de teenjes, op de buik, onder de staart etc, in de 3e les moet er een borstel mee, puur om de pup aan verzorging te laten wennen)
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp