Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 halsbandvraagje Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
malle molen
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 9:46 am Reageren met citaatTerug naar boven

Bianco krijgt nu steeds meer een soort ''leeuwenkraag'' meestal heeft hij een tuig om bij onze wandelingen, maar als we bijv. ergens heen gaan waar veel mensen komen (stad of zo) dan heb ik hem liever aan een halsband omdat ik hem dan beter onder controle heb (hij is nog erg jong en onbenullig mr green ).
Nou viel mij op dat als hij een tijdje de halsband (halfcheck van nylon) om heeft,zijn haar afbreekt op die plek waar de band zit.
Zijn er halsbanden die wat ''vacht en kraagvriendelijker'' zijn en waar hij niet zomaar uit kan glippen?(ik zou het jammer vinden als hij straks zo'n kort nekkie heeft mr green )
Profiel bekijkenStuur privébericht
Ingrid
Erelid
Erelid

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 10:34 am Reageren met citaatTerug naar boven

Als ik met zo'n grotere hond zou moeten wandelen, dan zou ik die hond een halti omdoen.
Dat is een soort halster, net zoals ze bij paarden omdoen.
Dan zit die haak onder de bek van de hond en kun je de neus dus sturen naar jou toe alsie gaat trekken aan de riem en dan loopt dat wat makkelijker.
Ook breekt zijn vacht niet, want thuis doe je die gewoon af. Wink Wink
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
malle molen
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 11:02 am Reageren met citaatTerug naar boven

Zo'n Halti heb ik zelfs nog (ooit gebruikt voor Laika) ik vond het een verschrikking, ik had eerst goed met haar in huis en in de tuin geoefend zodat ze er aan kon wennen en dat ging super.
Totdat ik op straat een andere hond tegen kwam, die wilde zij dan o zo graag begroeten, maar doordat ze gefrustreerd werd omdat ze er niet naar toe kon .......duwde ze de hele tijd haar kop tussen mijn benen waardoor ik de slappe lach kreeg, probeer dan maar eens een paar stappen te lopen mr green.
Ik ben toen op de halfcheck overgestapt en dat ging eigenlijk prima.
kelev
speurneus
speurneus

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 11:43 am Reageren met citaatTerug naar boven

@Malle molen.
Ik gebruik voor grote honden altijd een slipketting met grove schakels van 4a 5 cm.
Meestal zie je die hele fijne kettinkjes, maar die hebben als nadeel dat zij kunnen werken als een strop. Een fanatiek trekkende hond kan zichzelf hiermee wurgen.

De grove schakel voorkomt zuurstofgebrek omdat hij gewoon niet verder dicht kan snoeren. Op die manier wordt de adem niet radicaal afgesneden, terwijl ontsnappen toch niet mogelijk is. Zo'n slipketting is makkelijk met een snelle beweging om en af te doen. Slijtage is uitgesloten.
Je kunt hem thuis afdoen en de hond halsbandvrij laten.
moritz
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 11:45 am Reageren met citaatTerug naar boven

kelev schreef:
@Malle molen.
Ik gebruik voor grote honden altijd een slipketting met grove schakels van 4a 5 cm.
Meestal zie je die hele fijne kettinkjes, maar die hebben als nadeel dat zij kunnen werken als een strop. Een fanatiek trekkende hond kan zichzelf hiermee wurgen.

De grove schakel voorkomt zuurstofgebrek omdat hij gewoon niet verder dicht kan snoeren. Op die manier wordt de adem niet radicaal afgesneden, terwijl ontsnappen toch niet mogelijk is. Zo'n slipketting is makkelijk met een snelle beweging om en af te doen. Slijtage is uitgesloten.
Je kunt hem thuis afdoen en de hond halsbandvrij laten.

even als aanvulling je hebt ook leren slipbanden(kettings)
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturenWebsite bekijkenMSN Messenger
malle molen
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 6:48 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Kelev schreef
Citaat:

Gaat daar dat lange haar dan niet tussen zitten?(ik heb zelf ooit met mijn haar vast gezeten in de rits van mijn jack,dat deed verdomd pijn)
Het wordt er tegenwoordig ook niet makkelijker op, vroeger had je 2 soorten,een gewone leren halsband of een ketting en daar moest je het maar mee doen.
We zijn vanmiddag even in een dierenspeciaalzaak geweest Shocked het is niet normaal meer.......z ontzettend veel soorten dat ik er duizelig van werd mr green, overal is wel een speciale band of tuig voor te krijgen, wij stumperds geven bkken geld eraan uit en de fabrikant lacht zich rot.
( Oh ja, thuis hebben ze hier nooit wat om Wink )
malle molen
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 6:55 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Moritz schreef:
Citaat:
even als aanvulling je hebt ook leren slipbanden(kettings)

Ik heb net op internet inderdaad een firma gevonden die leren halfchecks (deelwurger) verkoopt die rondgenaaid zijn speciaal voor langharige honden, hierdoor schuurt de kraag niet kapot (word er speciaal bij vermeld).
Bedankt voor je tip oke.
Zo langzamerhand heb ik hier zoveel banden en en riemen hangen dat we er nog 5 honden bij kunnen nemen mr green
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2008 9:05 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Die leren ronde half "slip" (weet niet precies hoe ze heten) banden zijn ideaal voor langharige honden.

Ik gebruikte ze vroeger ook en er was geen "halsbandrand" te zien en er kwamen geen haren tussen oke
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
malle molen
actief hondje
actief hondje

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2008 9:14 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Fijn om te horen oke nu weet ik tenminste dat het niet weer een verkooppraatje is Very Happy
knodse
speurneus
speurneus

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 8:33 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Hoewel ik zelf geen echte voorstander van haltis en slipkettingen ben (op mijn les laat ik in beginsel deze middelen niet toe), kan ik me voorstellen dat sommigen in bepaalde situaties deze hulpmiddelen wel gebruiken.
Mijn advies is om deze hulpmiddelen tijdelijk te gebruiken en je goed te laten adviseren hoe deze hulpmiddelen gebruikt moeten worden. Probeer je daarnaast niet te beperken tot symptoombestrijding, maar probeer ook achter de oorzaak van het ongewenst gedrag te komen en dit te behandelen.
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp