Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Omg. Enschede: Golden Retriever Beans, vermist (weer thuis) Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenDit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
Auteur Bericht
dogs4lifeteam
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 6:02 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Image

gina schreef:

Beans, sinds 29 dec-2010 wegelopen/vermist in paniek door het vuurwerk, dit al 35 dagen....

Als je bekenden/vrienden hebt in deze omgeving,stuur ze dit bericht a.u.b.

Beans heeft een andere halsband om, die is lichtblauw met beige geruit, maar nu grijs net als haar vacht. Beans is een lichtblonde golden, Beans kun je ook ongeveer asblond noemen. Ook heeft ze behoorlijk veel flatcoat in zich (haar vacht sluik, wat zwart haar in de nek, langer in de rug, aanzet neus naar schedel lijkt meer op flatcoated retriever dan golden retriever).

Het gebied`waar we in willen zoeken en ons op richten is Langeveen en Vasse, Itterbeck, Uelsen, Getelo, misschien verder... Maar wil je uitgebreider flyeren mag dat natuurlijk.
Ze is aangemeld bij Amivedi, Petlook, politie Twente, polizei Uelsen, Nordhorn, Gronau, Bentheim, Tierschutz, Tierheime Wilsum, Ahaus, Gronau en Tassonet

Haar vacht zal nu veel donkerder zijn door het zwerven.
Haar baasje heeft update gegeven op bokt.nl. .........

We hebben Beans op 21 september 2010 uit het asiel in Den Ham gehaald, daar heeft ze bijna 1 maand gezeten. Daarvoor heeft ze van 21 mei tot 25 augustus in een inbeslagnamedepot van de dierenbescherming gezeten. En daarvoor heeft ze 3 a 4 jaar bij een broodfokker in een donker hok gewoond en veel te veel pups gekregen. Dit bleek in Brabant te zijn geweest. Door haar ernstig getraumatiseerde start, is Beany een zeer schuchter, angstig dier. Ze ontwikkelde zich thuis langzaam maar zeker tot een leuke hond, superlief karakter, dol op andere honden, kinderen, paarden en leerde zelfs katten te waarderen, terwijl ze die de eerste weken niet snapte en een lip tegen ze trok en gromde. Na een week of twee, drie, konden zelfs de katten op stal tegen haar aan kruipen in het hooi of vlas bij mij in de stal waar ik liep uit te mesten. Ze kreeg steeds meer vertrouwen (ging beter eten, kon meer ontspannen, vaker en harder kwispelen, werd langzaam aan wat opgewekter). Beans had wel erg last van verlatingsangst, maar voelde zich veilig in mijn kleine oude autootje, waarmee we haar ook uit het asiel hadden opgehaald.

Helaas, op woensdag 29 december, terwijl ik de kinderen ophaalde boven bij mijn broer, wilde hij haar uit het autootje naar binnen halen aan haar halsband. Steekt op dat moment iemand vuurwerk af: echte paniek, vrouwtje niet te zien, enge man, harde knal: wegwezen! Heb tot middernacht gezocht die avond, gebaseerd op meldingen via de dierenambulance, maar niet gevonden. Die eerste nacht vroor het 10 graden, dus de volgende dag zoeken met vrienden, eigenlijk naar een doodgevroren hond... Op vrijdag kwam de volgende melding: vliegveld Twente. Inmiddels is ze gesignaleerd in Rossum, Denekamp, Ootmarsum, Almelo-Nordhorn Kanaal, Lattrop, Uelsen, Getelo, Itterbeck en daar hield het op.

Zaterdag en komende week een dag komt er een advertentie in de Duitse krant in de hoop dat we verse meldingen krijgen. Ook de Duitse radio weer gevraagd een oproep te doen. Beans is aangemeld bij de Dierenbescherming en Tierschutz, Amivedi en Duitse Tasso net, politie in Enschede, Denekamp, Uelsen, Nordhorn, de asiels in Twente en over de grens, radio oost en ga zo maar door. Zelfs de provincie nam contact op dat als er ergens een retriever moet worden 'geruimd' dat ze contact op zullen nemen.

Half Twente is voorzien van flyers, en ook hangen er al behoorlijk wat in het grensgebied (goed gedaan Susan!). Twee jongens met een helicopter kijken naar haar uit.

We hebben inmiddels 3 dagen gewerkt met Yvette en haar speurhonden en team en ik zou graag zien dat er niets negatiefs meer over dit fantastische en professionele team wordt gezegd. Ik ben ervan overtuigd dat zij heel veel voor Beans (en ons) kunnen betekenen met al hun ervaring, enorme motivatie, professionele inzet en mogelijkheden. Je kunt zeggen wat je wil, maar Yvette is een echte hondenprofessional! Volgens de speurhondenschool is zij de enige in Nederland die haar speurhonden heeft geleerd om niet alleen vermiste personen te kunnen opsporen, maar ook dieren van alle soorten en maten.

Ik ben absoluut niet op zoek naar 'knechtjes', het idee alleen al maakt me misselijk. Als er mensen zijn die flyers in Wilsum, Neuenhaus, etc willen ophangen, graag! Maar, het is onze hond, dus ik ben verantwoordelijk, en hang dus ook overal waar ik zoek flyers op, ook in de hoop dat ik dan veel dichterbij ben als er een melding komt. Alleen is de meest recente melding nu ook alweer 12 dagen geleden. Helaas liep er ook een golden retriever reutje in ongeveer hetzelfde gebied te dwalen, gelukkig voor hem is hij gevangen door een goeie kerel uit Langeveen, die als dank z'n hand ook nog aan flarden heeft. De eigenaar heeft zich nog niet gemeld.

Natuurlijk is het mogelijk dat Beans ergens dood ligt, maar ik wil van het goede uitgaan en houd hoop, anders blijft er weinig over. Zonder officiele doodmelding, kan ik niet stoppen met zoeken. Ik verwacht zeker niet dat anderen dit ook doen of willen doen, maar heb gemerkt dat er veel mensen zijn die echt willen helpen, puur uit hun hart voor dieren. Daarvan ben ik diep onder de indruk en ontroerd!

Alvast heel erg bedankt aan iedereen die flyers heeft opgehangen, gezocht, op wat voor manier moeite heeft gedaan om Beans terug te krijgen!

Groetjes
niek

Citaat:
OPROEP: Sinds woensdag 29-12-2010 wordt onze Golden Retriever Beans vermist. Oudejaarsdag is ze voor het laatst gesignaleerd door boerderijbewoners nabij Hof Espelo. Wij hebben haar 3 maanden geleden uit het asiel gehaald, en ze is nog erg mager. Ze is eigenlijk overal nog bang voor, met andere honden gaat het goed. Mocht u haar zien of weten waar ze nu verblijft, bel dan alstublieft de dierenambulance (telefoonnummer: 06-53421066)
Alvast bedankt, vriendelijke groet,Fam. Oldeman-Dillerop (06-17 02 62 63)
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijken
gina
puppie

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2011 6:53 pm Reageren met citaatTerug naar boven

kopie van www.bokt.nl----yvette is degene met speurhonden

yvette_alert schreef:
Reactie voor op de site.

HvN wordt wekelijks benaderd met dit soort verzoeken, ze kunnen er wel een heel programma mee vullen maar dat is niet de insteek van het programma.

Overigens ze was toen ik haar zag idd vuil, vermagerd kan ik niet over oordelen maar ze was wel nog zeer rap weg!

De 23ste vond Kaylee haar schuilplekjes en heb ik Niek ook wat haren van beans gegeven die er in de schuilplaats lagen, ook vonden we een vrijwel geheel opgegeten duif en hondenpoep met vogelbotjes er in. Toen is er dus nog gegeten. Vrijwel elke hond kan duiven vangen en daar op in leven blijven, ook bijvoorbeeld paardepoep kan een hond lange tijd in leven houden.

Natuurlijk kan uitputting als de hond maar blijft vluchten fataal worden net als verkeer of iets verkeerds eten zoals een vergiftigde muis. Er zijn echter genoeg voorbeelden van honden die 9 maanden zwierven en toch nog heel huids terug kwamen, echter ook honden waar 4 wkn naar werd gezocht en die dan toch op dag 1 al omgekomen waren. Kortom we weten het niet of beans nog leeft maar hopeloos hoeft het nog niet te zijn. En melding zou wel erg prettig zijn... vooral voor Niek!

De vraag was of de paragnosten/dierentolken met iets concreets kwamen. Ja dat komen ze constant! Soms tot aan de plaatsnamen en de locatie in het dorp aan toe.

Voor wie het leuk vind om te lezen hoe paragnosten soms een doorbraak kunnen betekenen... hier een verhaal over een vermiste pup die dank zij een paragnost werd gevonden: http://www.alerthondentraining.nl/index ... =4013#4013

Natuurlijk zijn er ook zoekactie die niet leiden tot het vinden van het vermiste dier. Soms kan er niet gezocht worden omdat er geen goede geurbron is, soms zijn de weersomstandigheden zo dat sporen snel verdwijnen, ook de ondergrond maakt uit, hoeveel een gebied betreden worden en hoe oud de meldingen zijn. Op meldingen van 'ik heb de hond vorige week gezien' kun je geen speurhond inzetten, hooguit om uit te zoeken of de hond nog in een bepaald gebied zit. Maar dan moet dat gebied niet te groot zijn. En ook speurhonden en hun geleiders kunnen er een keer naast zitten al is er dan vaak wel een verklaring te vinden.. ik heb eens een hele houtopslag van een paar kuub leeg laten pakken omdat de hond aangaf dat de vermiste slang daar zou zitten. Die zat er echter niet... Bleek ik een vervelling te hebben die in het zakje was gedaan waar een dode muis in had gezeten.. tja raden welke lucht Kaylee & Sil hadden geroken. ;-S. Die slang vonden we daarna snel toen we het probleem met de geurbron hadden opgelost. Onlangs moet ik weer een slang zoeken en gaf de hond aan hij zit in de hout opslag, dit keer een mega opslag... ehum tja dan ga je wel twijfelen. Ik heb er voor gekozen om de houtopslag niet leeg te laten pakken en te zeggen ik vermoed dat hij hier zit maar hij is niet giftig en niet groot dus wacht het maar ff af... 2 dagen later kroop hij uit het hout.
Profiel bekijkenStuur privéberichtYahoo Messenger
gina
puppie

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 10:18 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Er is een Golden Retriever gesignaleerd die van Wielen naar Hardenberg liep.
Eerder deze week verklaarde een paragnoste dat Beans over Duitsland naar Hardenberg zou lopen en woensdagochtend aan zou komen... theoretisch gezien zou het dus kunnen kloppen.
Maar er is dus niets gevonden....
Dus wie daar in de buurt wandelt etc...ogen open!!!!
gina
puppie

BerichtGeplaatst: Zo Feb 13, 2011 3:07 pm Reageren met citaatTerug naar boven

omgeving of in GETELO zou ook nog tot de zoekakties behoren.

Hardenberg en getelo..houdt het in de gaten degene die daar wandelt!!!
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Feb 13, 2011 6:57 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Hopelijk is hij snel weer thuis. Wat een ellende voor zijn baasjes, echt heel sneu bedroefd
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
gina
puppie

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2011 6:59 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Vandaag zou een duitse meneer beans gezien hebben, althans hij herkende haar vd flyer.
Dit zou tussen Wielen en Eggen zijn.
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2011 4:25 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Jeetje hij moet wel heel erg uitgeput zijn nu lijkt me. Arme hond bedroefd
gina
puppie

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2011 6:18 pm Reageren met citaatTerug naar boven

update van yvet met haar speurhonden....
Mensen op bokt.nl worden wat ongeduldig vanwege al paar dagen geen update baasje v Beans, terwijl er de laatste keer een spoor was gevonden door de speurhonden, ja iedereen is gewoon erg nieuwschierig, van iedereen allemaal logisch ..het duurt nu al maanden.
Ik hoop nooit in zo een situatie te komen...het is zo triest.

Citaat yvet:
Ik zie dat er gereageerd wordt omdat mensen het raar vonden dat we niet verder zochten.

Niek moest naar het ziekenhuis ivm serieuze problemen. En ik moest naar mijn pups toe die zonder oppas thuis zaten. Anke heeft geen rijbewijs dus moest met mij mee terug. Natuurlijk is elke hond belangrijk maar vergeet niet dat ik dit in mijn vrije tijd ca. 1 a 2 keer per week doe, naast mijn andere bezigheden. Vaak moet ik per accuut alles omgooien om zo snel mogelijk ergens te zijn. Je moet ergens een grens trekken ivm de gezondheid van je speurhond(en), je honden thuis, je eigen gezondheid, je werk en priveleven. Natuurlijk zou ik ook het liefst 24 van de 24 uur 7 dagen per week willen zoeken maar dat is gewoon onmogelijk. Mijn priveleven, mijn werk en mijn gezondheid heeft hier al regelmatig (ernstig) van te leiden.

Ook Niek zal op een gegeven moment verder moeten.. moeten gaan werken, het zoeken op een lager pitje moeten zetten om er niet aan onderdoor te gaan en omdat ze een gezin heeft met jonge kinderen.

Dat soort beslissingen zijn altijd rot want het juiste moment om naar huis te gaan of om te stoppen met zoeken komt nooit. Het voelt hoe dan ook altijd als falen omdat je het liefst doorgaat tot de hond terug is of je er bij neervalt. Alleen als je er bij neer valt, dan schiet niemand er wat mee op. Niek heeft een gezin met kinderen en ook die moeten aandacht. je kan een kind van 4 niet uitleggen dat mama er 6 maanden niet is omdat ze naar de hond moet zoeken....

Als ik straks een jaar overwerkt thuis zit, of mijn speurhonden denken bekijk het maar... zijn er nog meer honden de dupe..

ik vind dat hier wel weer erg makkelijk geoordeeld worden over ons.

yvette
gina
puppie

BerichtGeplaatst: Ma Feb 21, 2011 6:57 pm Reageren met citaatTerug naar boven

update niek, baasje beans op bokt.nl

Citaat:
Beste mensen,

Zowel Yvette als ik hadden liever doorgespeurd, maar hadden belangrijke afspraken (ik in het ziekenhuis, al maanden op gewacht). Soms moet je genoegen nemen met wat je wel kan, ik ben allang opgelucht dat Kaylee spoor had en daarmee vrijwel zeker zegt dat Beans in leven is en ook nog eens een gebied markeert waarvan ik denk dat een verwilderde hond zich prima kan redden: weinig verkeer, mensen, wel stromend schoon (beek)water en genoeg sporen van konijnen, hazen, duiven, etc en toch hier en daar afval van menseneten...
De dierenarts met verdovingsgeweer is 3 dagen standby geweest, maar: om hem in te schakelen moet je wel eerst de hond in het vizier hebben. En met een verdovingsgeweer uitschakelen is en blijft een hachelijke onderneming met behoorlijke risico's. Verdovende middelen in het voer zijn ook geen optie: als een egel, kat, buizerd, etc ervan eet legt die wel het loodje. Ook de hond voor wie het bedoeld is, kan doorlopen en suf worden en daardoor verdrinken, onder een auto komen, etc. De beste mogelijkheid voor Beans is gewoon wat we zaterdag hebben gedaan: zoveel mogelijk mensen informeren via flyers, verzoekbrieven met hondebrokjes in zakjes bij boerderijen door de bus doen met het verzoek deze in een schuur te zetten en de deur te sluiten als een hond naar binnen gaat. Deze week gaan we veel meer van deze actie ondernemen. Laten we reeel blijven: de kans dat ik haar zelf zal zien of vangen is veel kleiner dan de kans dat iemand die heerlijke brokjes in een schuur heeft staan (met blokjes kaas erdoor bijv) en haar toevallig naar binnen ziet gaan en alleen een deur dicht hoeft te doen. Een ding is wel zeker: de melding tussen Egge en Wielen was weer een andere Golden, vrijdag is deze gezien in Kloosterhaar. Het is toch niet te geloven: 5 golden retrievers zijn al gevangen, minimaal 2 lopen er nog los. Onze Beans en een andere... Hoeveel nog meer? Uitsluitsel daarover niet kunnen krijgen van de dierenambulances hier, of vd Tierschutz of Tasso ad andere kant vd grens. Zaterdagavond wel weer een melding van iemand die een golden 's morgens om 7 uur had gezien, ca 2 km ten zuiden van waar Kaylee spoor had. Ik denk dat deze golden heel waarschijnlijk Beans was. Ik geef de zoektocht niet eerder op dan dat ik een officiele doodmelding heb van een dierenarts, politie, boswachterij, jachtopziener, etc. Ik heb 6 weken achtereen dagelijks gezocht, mijn 6 weken aan overuren opgemaakt, en moet echt weer gewoon werken. Kan dus alleen nog in de weekenden echt zoeken en flyeren. Maar: ik ga niet mokken om wat ik niet (meer) kan, neem genoegen met wat ik wel kan doen! En ben blij met alles wat vrienden en vreemden allemaal voor ons doen om Beany toch thuis te krijgen! Want dat blijft het doel natuurlijk!

Groetjes,
Niek
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Ma Feb 21, 2011 7:06 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Nou dat schiet niet zo op, arme baasjes.
Maar gelukkig leeft hij nog en zijn er wel andere goldens gevangen oke
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenDit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp