Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 heel veel energie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Emile Sr
puppie

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2013 8:26 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Onze hond Roi heeft heel veel energie (13 weken oud) nu hoor en lees ik verschillende reacties op het lopen en spelen met de hond.
de één zegt: niet te veel dat is slecht voor de gewrichten en de andere zegt het is juist goed zolang je hem maar niet overbelast.
ikzelf heb in het verleden politiehonden op geleid en gehad deze honden worden vanaf de 3 maanden al getraind en kregen geen last van de gewrichten.
ze hadden zelfs een top conditie tot op ouderleeftijd.

ik weet dat hier veel meningen over zijn alleen ik heb nog geen onderbouwde mening gehoord.
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 1:39 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Springen, lopen langs de fiets en traplopen zou ik een pup niet laten doen.
Voor de rest zou ik zeggen, lekker spelen, wandelen en vooral kennis laten maken met heel veel nieuwe dingen. Van dat laatste worden ze ook moe en ze hoeven er niet veel voor de bewegen Wink
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
Geronimo
Cat sponsor
Cat sponsor

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 6:04 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Veel lopen, laten snuffelen, indrukken opdoen ze worden vanzelf moe, zwabber had dat ook viel dus gewoon in slaap, heb zo wel een een uurtje met een slapende en rustende pup gezeten.

Met veel lopen, bedoel ik dus diverse keren per dag een 20 minuten naar buiten en tussen door goed rusten.
belasting is goed maar met mate, vooruit lopen geen probleen maar het keren kan een overbelasting op de gewridhten veroorzaken ,zeker bij een wat groter en zwaarder ras . kraakbeen tussen de gewrichten groeit niet zo snel mee, pezen kunnen bij een groeispurt tr veel uitrekken, waardoor geen voldoende druk op de holtes kan komen
Profiel bekijkenStuur privébericht
Emile Sr
puppie

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 7:32 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Geronimo bedankt voor je reactie.

We gaan 5 x per dag met hem lopen tussen de 20 en 30 minuten per keer. we wonen aan de bosrand en het eerste stuk is vrijgesteld om de hond los te laten lopen. maar na de wandeling en regelmatig spelen met andere honden is Roi absoluut nog niet moe. En heeft dan nog genoeg energie om in huis rond te rennen. als ik wat meer met hem ga lopen krijg ik commentaar van andere honden bezitters dat een pup niet zoveel mag lopen. Ik hoorde weer van een dierenarts dat het van de laatste 10 jaar is dat dieren bezitters roepen dat een hond niet teveel mag lopen maar dat daarvoor juist altijd gezegd werd dat veel lopen altijd goed is voor een hond zodat de spieren beter ontwikkelen. Met sterkere spieren op jonge leeftijd geeft op oudere leeftijd minder gewricht problemen.

diverse meningen die uiteindelijk voor mij geen helderheid geeft.

De uitleg van Geronimo lijkt me ook heel helder, de vraag is alleen hoe schat ik de maximum belasting voor mijn hond in.
Geronimo
Cat sponsor
Cat sponsor

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 10:28 pm Reageren met citaatTerug naar boven

persoonlijk denk ik dat de hond dat zelf aangeeft, maar let goed op de tekens, gaat hij wat sneller zitten ?? let goed op oververhitting je zal zelf de hond in de gaten moeten houden en beschermen, zo klein als ze zijn. ze lopen zichzelf over de kop.

wandelen en snuffelen , balletje of speeltje laten zoeken uitdagingen voor hem zoeken zodat hij bezig is, dat is het beste.

wbt de tijd ?? ik deed altijd lekker bezig zijn , zodra ik thuis kwam en ik zag dat hij snel in slaap viel , hield ik ongeveer die tijd en inspanning aan.

buiten met vreemde en nieuwe indrukken, rusten ze niet zo snel, als ze ouder zijn dan gaat het wel
Profiel bekijkenStuur privébericht
Emile Sr
puppie

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 10:31 pm Reageren met citaatTerug naar boven

dank je wel olifant
Emile Sr
puppie

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2013 11:05 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Image
Berichten van afgelopen: