Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 'GeŽuthanaseerde' hond door arts misbruikt als bloeddonor Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2014 6:55 pm Reageren met citaatTerug naar boven

'GeŽuthanaseerde' hond door arts misbruikt als bloeddonor

Jamie en Marian Harris uit het Amerikaanse Fort Worth waren met stomheid geslagen toen ze van een medewerkster van de plaatselijke dierenkliniek hoorden dat hun geliefde viervoeter Sid, die ze zes maanden daarvoor lieten inslapen, nog gewoon leefde. 'Hij is nog altijd hier en hij wacht op jullie,' klonk het door de telefoon.

Voormalig medewerkster van de kliniek Mary Brewer vertelde de Harris' familie dat hun hond nooit geŽuthanaseerd werd en al die tijd in leven werd gehouden door de dierenarts, Lou Tierce. Sid werd door de arts gebruikt voor bloedtransfusies. De hond werd in een kooitje opgesloten en zat in zijn eigen uitwerpselen.

Afscheid genomen
Zo'n zes maanden geleden brachten ze Sid, die een klacht had aan zijn anaalklieren, naar de dierenarts. Na een behandeling, begon hun viervoeter moeilijk te lopen. Tierce vertelde de familie daarop dat Sid een slechte ruggengraat had en dat zijn toestand alleen maar zou verslechteren.

Rechtsdocumenten tonen dat de familie werd verteld dat het de beste optie was om hun hond in te laten slapen. Ze namen afscheid en gaven toestemming Sid te begraven op de boerderij van de dierenarts.

'In mijn maag geslagen'
En toen, op 22 april, kregen ze het telefoontje van medewerkster Mary Brewer. 'Ik vertelde 'Hij is nog steeds hier' en zij vroeg, 'Kan hij lopen? en ik zei, 'Ja, hij wacht hier op jullie. Als jullie vandaag komen, zou hij naar buiten lopen zo in jullie auto springen,' vertelde Brewer de verbouwereerde Marian Harris.

'Het was alsof iemand me in mijn maag sloeg, en nog eens,' vertelt Marian aan NBCdfw.com. 'Dit zette onze wereld op zijn kop. Mijn kinderen vragen waarom iemand zoiets doet? Hoe kan dit gebeuren? De familie ging naar de kliniek, vond Sid en bevrijdde hem. Ze dienden een klacht in tegen Tierce en zijn kliniek.

Inval
Op dinsdag deden de autoriteiten een inval in de kliniek. Verschillende dieren werden in beslag genomen en er is een onderzoek naar het doen en laten van de instelling gaande. Tierce meldde zichzelf op woensdagochtend bij de politie en wordt nu beschuldigd van wreedheden tegen dieren. Hij is op borg vrijgelaten.

In een korte reactie liet hij weten dat de aantijgingen van dierenmishandeling 'grote onzin' zijn. Hij stelt dat Brewer slechts wraak op haar voormalig werkgever wil nemen.

Niks verkeerd gedaan
'De vrouw wilde dat ik euthanasie zou plegen op haar hond, maar ik kon me er niet toe zetten.' Volgens de arts heeft hij niks verkeerd gedaan. 'De vrouw heeft haar hond terug. Een jaar later is hij nog altijd levend en loopt hij rond.'

Oud-medewerkster Brewer laat weten dat ze juist ontslag nam omdat er dieren mishandeld werden. 'Ik wist wat er gebeurde en daarom zei ik mijn baan op. Ik had er genoeg van. Goed is goed en slecht is slecht. Ik ben blij dat er iets gebeurt en dat mensen luisteren en dat ze er niet meer weg mee kunnen komen.'

Het duurde wel even voor ze de moed had om de familie Harris in te lichten en de zaak openbaar te maken, omdat ze ergens ook bang was om haar baan kwijt te raken. 'Ik moet ook rekeningen betalen.'

Sid is weer thuis
Hond Sid is inmiddels weer thuis bij de familie Harris. Andere dierenartsen hebben hem nagekeken. Volgens de advocaat van de familie heeft het dier schurft en sporen op zijn lichaam die wijzen op bloedtransfusies. Ook toont hij gedrag dat past bij een dier dat is 'mishandeld in gevangenschap in een kennel'.

Bron: AD
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
jelle
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2014 12:31 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Shocked slecht
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hondenvriend
Megadog
Megadog

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 3:18 pm Reageren met citaatTerug naar boven