Dogs4life hondenforum Forumindex  
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreren  •  Profiel  •  Log in om je privéberichten te bekijken  •  Inloggen
 Berging Alphen van start: 'Mijn hond ligt daar nog' Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
dumpy
Moderator

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2015 2:31 pm Reageren met citaatTerug naar boven

Berging Alphen van start: 'Mijn hond ligt daar nog'

Vanmorgen vroeg, twee maanden na het kraanongeluk in Alphen aan den Rijn, zijn bergers begonnen met puinruimen. Eindelijk, zegt Jamil Heg. Een van de kranen viel boven op zijn winkel en woning. Zijn hond kwam daarbij om het leven en ligt nog steeds in het pand. "Ik wil hem graag rust geven."

"Ik ben alles kwijtgeraakt", zegt Jamil tegen RTL Nieuws. Zijn winkel en woning werden totaal verwoest bij het kraanongeluk op 3 augustus. "Er is niets van over. Ook al mijn spullen die in de woning en in de winkel lagen, ben ik kwijt. Ik hoop dat ik nu, na de berging, nog wat spullen terug kan krijgen."

Babyfoto's
Jamil doelt vooral op zijn persoonlijke bezittingen. "Mijn fotoboeken liggen in de woning. Al mijn babyfoto’s, mijn eerste knuffel. En mijn laptop en computer, waar ook nog veel foto's op staan. Die spullen zijn het belangrijkst. Ik had ook een grote collectie games waar ik lang voor had gespaard. Ik hoop dat daar nog iets van teruggevonden wordt."

Bij het kraanongeluk vielen wonder boven wonder geen gewonden, maar er kwam wel een hond om het leven. De hond van Jamil. "Die ligt daar ook nog steeds. Ik was er best kapot van. Ik wil hem begraven of cremeren; in elk geval een rustplek geven."

Asbest gevonden
Het is helemaal niet zeker of Jamil zijn spullen ooit nog terugkrijgt. "Via de verhuurder hoorde ik dat er asbest is gevonden. De kans bestaat daarom dat het gelijk gesloopt gaat worden. Ik ben heel bang dat ze straks zeggen dat we er niet meer in mogen. Maar dat laat ik dan niet gebeuren, ik moet die spullen terug hebben."

De afgelopen twee maanden waren een heftige tijd. "Zoals mijn huis en winkel er nu bij staan, op instorten, zo voel ik me de laatste tijd ook", schreef hij in een bericht op Facebook. Toch drong dat pas wat later tot hem door: "In het begin dacht ik dat het wel goed ging. Ik werd goed opgevangen door familie en vrienden en voelde me wel oké. Tot ik in een dronken bui naar het pand ben gegaan. Ik werd heel emotioneel, was helemaal in tranen. Ik wist niet meer wat ik moest doen. Toen had ik eigenlijk pas in de gaten hoe kapot ik ervan was."

Stap achteruit
Jamil is boos dat hij zo weinig van de gemeente heeft gehoord na het ongeluk. "Je moet echt alles zelf regelen. En ik hoor niks van ze. Ik moest bijvoorbeeld van de media horen dat ze die brug van het pand gaan hijsen! Ik ben daarover niet eens door de gemeente gebeld, dat is toch raar."

Hij gaat morgen ook niet kijken bij de bergingsoperatie. "Ik heb zoiets van: haal gewoon die stomme zooi eraf en haal die spullen eruit die er nog te vinden zijn."

Inmiddels heeft Jamil een nieuw pand gevonden voor zijn winkel. "Ik ben druk aan het schilderen en wil zo snel mogelijk weer open. Ook heb ik weer een eigen huisje gevonden in Alphen. Maar ik heb het gevoel dat ik een stap terug heb moeten doen in mijn leven, in plaats van een stap vooruit."

Bron: RTL Nieuws
Profiel bekijkenStuur privéberichtWebsite bekijkenMSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp